Veelgestelde vragen
Ik zoek een diagnoseapparaat, maar waar moet ik nu op letten?
Dit is moeilijk in een paar regels uit te leggen. Factoren die bij de keuze van de juiste tool van belang zijn: Heeft u een tool nodig voor uw eigen auto? Of meerdere auto’s maar wel van een bepaald merk, of heeft u een tool nodig die alle merken uitleest? Zijn het vooral oudere of juist hele jonge auto’s? Is het voldoende als u de motor uit kunt lezen of wilt u ook andere systemen kunnen uitezen? Uiteraard kunt u ook contact op te nemen met onze klantenservice. Stuurt u bijvoorbeeld een mailtje naar info@obd-partner.nl met de wensen die u heeft en wat voor range auto’s u uitleest. Onze medewerkers staan klaar om u hierover te deskundig advies te geven. Let vooral op dat deze apparatuur bedoeld is voor algemeen gebruik. Geen enkel toestel heeft een dekking van 100%. Wij adviseren daarom niet om een toestel voor 1 specifieke functie op 1 auto aan te schaffen, hiervoor is diagnoseapparatuur immers niet bedoeld. We hanteren daarom ook een heel soepel retourbeleid, maar u kunt het best even contact opnemen met ons voor een goed advies.
Kan ik met een gerust hart bij OBD-Partner bestellen?
Een aankoop doen bij obd-partner is eenvoudig, maar bovenal veilig en vertrouwd. Wij maken gebruik van een SSL beveiligd betaalproces, en u kunt afrekenen per IDEAL, Bank, Paypal of zelfs achteraf per Riverty of Biller. Tevens zijn wij aangesloten bij Thuiswinkel waarborg en webshop keurmerk. Deze keurmerken zijn onlangs beoordeeld door consuwijzer met een 10. Klik hier voor de website van ons Thuiswinkel Waarborg certifcaat. Indien u vragen over uw bestelling heeft kunt altijd contact met ons opnemen, via info@obd-partner.nl of Tel. 0186-614670
Ik lees iets over afhalen en demonstreren, hoe zit dit precies?
Als u twijfelt over de aankoop van een product of de mogelijkheden hiervan, dan bent u van harte welkom om eens bij ons langs te komen zodat wij dit aan u kunnen demonstreren. Let op, dit kan alleen op afspraak! Gelieve hierover contact op te nemen met Tel. 0186-614670
Op een buitenlandse website kwam ik hetzelfde toestel tegen maar dan goedkoper, waarom is dat?
Voor vrijwel alle merken diagnoseapparatuur zoals Vident®, Autel en Autophix geldt dat er via grijze import goedkopere uitvoeringen te verkrijgen zijn. OBD-Partner is exclusief distributeur van deze merken en verkoopt alleen 100% originele apparatuur, inclusief updates, deskundige ondersteuning en garantie. Er worden in China, Duitsland en soms zelfs in Nederland apparaten aangeboden die op het plaatje hetzelfde lijken, echter deze worden voor het buitenland vaak onder andere kwaliteitsmaatstaven gemaakt, en door dubieuze aanbieders geleverd, zonder enige kennis van het product. In sommige gevallen zijn het zelfs clone artikelen die van een onbekende fabriek komen en niet te registreren of te updaten zijn.
Mijn Auto is van 1998 maar heeft wel een OBD2 stekker. Dan moet ik toch een OBD2 toestel kunnen gebruiken?
Vaak is dit toch niet het geval. Er zijn zeer veel auto’s die wel een OBD2/EOBD stekker hebben maar nog communiceren via een OBD1 protocol. De stekker past dan dus wel, maar de manier van communiceren is anders. Er zal dan geen verbinding gemaakt kunnen worden. Hiervoor heeft u wat uitgebreidere apparatuur nodig.
Bij veel apparatuur wordt vermeld dat updates inbegrepen zijn, hoe zit dit?
Vrijwel alle fabrikanten bieden updates aan bij hun apparatuur. Bij sommige toestellen (vrijwel alleen universele OBD readers) wordt een lifetime gratis update vermeld. Hou er rekening mee dat dit geld zolang het toestel in productie is. Over het algemeen is dit 3-5 jaar. Uitgebreidere toestellen worden vaak geleverd met 1-3 jaar gratis updates, en kunnen daarna verlengd worden tegen betaling. Voor zowel de kosten alsmede de duur van de updates zijn wij afhankelijk van de fabrikant, en hierop kunnen wij dan ook geen invloed uitoefenen.
Ik heb een andere stekker op mijn auto, kan ik dan een verloopstekker gebruiken?
Dat kan, echter alleen met apparatuur die ook de mogelijkheid bieden om OBD1 uit te lezen. Voorbeelden hiervan zijn onze Vident 710, of de 400. Apparaten zoals onze Vident 320, ELMScan of Autophix zijn echt OBD2/EOBD scanners en kunnen niet gebruikt worden in combinatie met een verloopkabel
Ik zie best veel apparaten die hele goede reviews krijgen. Hoe komt dit tot stand?
Alleen klanten die daadwerkelijk een product hebben aangekocht kunnen een review plaatsen. Dit wordt gecontroleerd aan de hand van de NAW gegevens of e-mail adres. Zowel positieve als negatieve reviews worden geplaatst. Een review wordt door ons wel gecontroleerd op taalgebruik, en wordt doorgaans binnen 5 werkdagen geplaatst. Wanneer er sprake is van grof of kwetsend taalgebruik, kunnen wij ervoor kiezen de review niet te plaatsen.
Waar komen de goede reviews over jullie bedrijf vandaan?
Wij verzamelen reviews via Kiyoh. Kiyoh is een onafhankelijk bedrijf dat aangesloten is bij Thuiswinkel waarborg. Voor meer informatie over thuiswinkel waarborg kijk op deze pagina. Voor meer informatie over het reviewbeleid van Kiyoh, klik hier.